Ves al contingut principal

Mentolín: caramels balsàmics

Corria l’any 1992, quan el Grupo Lacasa va decidir comprar Productes Mauri S.A., un referent del sector dels caramels d’aquell moment i fabricant de Mentolín des del 1933. La incorporació d’aquesta marca al Grupo Lacasa formava part d’una expansió per anar adquirint productes líders amb l’objectiu de consolidar la seva posició al mercat de xocolates i dolços infantils. 


En el seu llançament, només hi havia un sol sabor de Mentolín: menta fresca, i així es va donar a conèixer, convertint-lo en un eslògan molt directe que anava sempre acompanyat d’una fulla de menta. 
Amb el pas dels anys, Mentolín s’ha convertit en una marca de referència en el segment de caramels de menta fresca i natural. Uns caramels elaborats únicament amb menta pebrera, la varietat de menta més refrescant i apreciada. 


Mentolín ha sabut adaptar-se als temps, adaptant sabors i formats a uns consumidors cada vegada més exigents. Després del primer caramel de menta fresca, es va llançar un altre sabor clàssic en el món dels balsàmics: el d’eucaliptus i les variants sense sucre dels dos models existents. Posteriorment, al juny del 2006, Mauri va ampliar la gama de sabors amb el de llimona i un toc de melissa. I ja al 2008, el sabor àcid de maduixa. 


Les tendències van fer el seu efecte uns anys més tard amb la incorporació del xylitol als caramels, i l’aparició d’un sabor naranja & Limón, amb un 15% de xylitol a l’interior com si fos un farcit, que proporciona un efecte natural de frescor. L’última varietat de Mentiolín que ha llançat Lacasa, fa tan sols uns mesos, és el sabor eXtrafuerte per a la gamma dels sense sucre. 


L’evolució (com quasi tots els productes) també s’ha donat en la imatge i als formats de presentació. La bossa de 1kg va ser sotmesa a un canvi de look a l’octubre del 2006, quan Mauri va renovar l’embolcall de tots els productes del moment. Una renovació que va acabar al 2011 amb els canvis que va afegir-hi Lacasa: un nou eslògan nou “Inspira-Respira”. 


L’última novetat de la marca és el format tub: pràctic, petit i fàcil de portar a qualsevol lloc. Per aquest format, han iniciat els tres sabors més venuts: llimona & melissa, eucaliptus i el nou eXtrafuerte. Aquest llançament posa Mentolín com a producte de referència del Grupo Lacasa, amb un creixement del 20% del 2011 al 2012 i no tan gran els anys posteriors.


Aquesta entrada és una traducció abreujada i adaptada que apareix a la pàgina 23 del newsletter Notícias al detalle número 55.

Entrades populars d'aquest blog

Milli muh de Sugar Land

Avui us presento la pitjor goma que he provat. Que déu agafi confessat fabricant d’aquestes gomes, perquè quan l’enganxin, no tindran pietat sobre ell. Aquesta forma graciosa d’una vaca, és una de les tantes que fabrica els supermercats Lidl (Lidl Stiftung & Co) sota la marca Sugar Land.


És una bomba de sucre que podeu trobar amb bosses grans acompanyada d’altres individus de goma com ara els famosos ossets o trolls, entre molts d’altres. Sincerament, aquesta la guerra dels preus baixos del super està perjudicant molt la qualitat dels productes i acabarà molt malament. Sigueu conscients d’això i abstenir-vos de menjar aquesta m*rda.


Coco Pops snack bar

Caixa de l'arròs amb xocolata

No em pregunteu perquè, però he trobat uns Coco Pops amb els textos en anglès i italià a Barcelona. Visca la globalització (bé, potser el fet que els immigrants número 1 de Barcelona són italians hi té alguna cosa a veure). La qüestió és que parlem dels populars Choco Krispies de tota la vida en format barreta per berenar o picar quan tens gana. Ja fa temps que corre pel mercat i els podeu comprar perfectament, però com que encara no tenia bloc no n’havia parlat.



La barreta és el mateix cereal que els que pots comprar en bossa per esmorzar, que a la mínima que s’hi acosta una mica d’humitat o líquid, l’arròs l’absorbeix sense pensar-s’ho. La base és d’una massa blanca que podria ser de tot menys xocolata, segur, però sabeu què, és bo. Deu portar les mil i una coses ensucrades que no recomana ningú menjar però, igual que el menjar ràpid, si no n’abuses, no té per què passar res.



Kellogg's es va fundar l'any 1898 de la ma de W.K. Kellogg i el seu…

Nocilla sticks

I acabem el Maig amb un producte que m’ha portat forces anys enrera quan menjava dia si, dia també, un pot de Dip Dip tornant a casa després de l’escola.

Imatge de Katadores

Nocilla, ara n’està venent com els que veieu a la foto, amb els pals força més petits que la versió de Bollycao de Panrico (la pàgina web conté faltes ortogràfiques, esteu avisats). Tot s’ha tornat més pocket, més per degustar que no pas… per “atipar”. Ho dic perquè no només la versió de Nocilla és més petita, sinó que la seva competidora directa “Nutella & Go!” també l’ha fet d’una mida “de butxaca”, semicircular, que li permet allargar el producte amb una versió amb “suc / beguda”. D’aquesta manera, sembla que Nutella s’ha espavilat una mica més, i ha aprofitat per crear l’autèntic “kit de berenar”.


Aquesta imatge és de collita pròpia, com sempre si no porta peu de foto.
Nutella format petit, Nutella "& Go!" / Imatge: Coś słodkiego
Format del Nutella amb beguda "Nutella snack & Drink"…