Passa al contingut principal

Mentolín: caramels balsàmics

Corria l’any 1992, quan el Grupo Lacasa va decidir comprar Productes Mauri S.A., un referent del sector dels caramels d’aquell moment i fabricant de Mentolín des del 1933. La incorporació d’aquesta marca al Grupo Lacasa formava part d’una expansió per anar adquirint productes líders amb l’objectiu de consolidar la seva posició al mercat de xocolates i dolços infantils. 


En el seu llançament, només hi havia un sol sabor de Mentolín: menta fresca, i així es va donar a conèixer, convertint-lo en un eslògan molt directe que anava sempre acompanyat d’una fulla de menta. 
Amb el pas dels anys, Mentolín s’ha convertit en una marca de referència en el segment de caramels de menta fresca i natural. Uns caramels elaborats únicament amb menta pebrera, la varietat de menta més refrescant i apreciada. 


Mentolín ha sabut adaptar-se als temps, adaptant sabors i formats a uns consumidors cada vegada més exigents. Després del primer caramel de menta fresca, es va llançar un altre sabor clàssic en el món dels balsàmics: el d’eucaliptus i les variants sense sucre dels dos models existents. Posteriorment, al juny del 2006, Mauri va ampliar la gama de sabors amb el de llimona i un toc de melissa. I ja al 2008, el sabor àcid de maduixa. 


Les tendències van fer el seu efecte uns anys més tard amb la incorporació del xylitol als caramels, i l’aparició d’un sabor naranja & Limón, amb un 15% de xylitol a l’interior com si fos un farcit, que proporciona un efecte natural de frescor. L’última varietat de Mentiolín que ha llançat Lacasa, fa tan sols uns mesos, és el sabor eXtrafuerte per a la gamma dels sense sucre. 


L’evolució (com quasi tots els productes) també s’ha donat en la imatge i als formats de presentació. La bossa de 1kg va ser sotmesa a un canvi de look a l’octubre del 2006, quan Mauri va renovar l’embolcall de tots els productes del moment. Una renovació que va acabar al 2011 amb els canvis que va afegir-hi Lacasa: un nou eslògan nou “Inspira-Respira”. 


L’última novetat de la marca és el format tub: pràctic, petit i fàcil de portar a qualsevol lloc. Per aquest format, han iniciat els tres sabors més venuts: llimona & melissa, eucaliptus i el nou eXtrafuerte. Aquest llançament posa Mentolín com a producte de referència del Grupo Lacasa, amb un creixement del 20% del 2011 al 2012 i no tan gran els anys posteriors.


Aquesta entrada és una traducció abreujada i adaptada que apareix a la pàgina 23 del newsletter Notícias al detalle número 55.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit.