Passa al contingut principal

Bombó Pierrot

Fundada el 1851 a Szpitalna (Polònia) per Karol Ernest Wedel. S’ha especialitzat sempre en els dolços de xocolata, en diferents graus, valent el reconeixement de tots els seus consumidors i convertint-se en una empresa molt potent de centre europa. Va ser més tard, el fill petit d'en Karol, en Jan Wedel qui després de moure la fàbrica a Varsòvia (per la guerra) i obrir una segona fàbrica a Praga va catapultar el prestigi de l'empresa.


És important mencionar aquesta segona obertura perquè, segons explica la història, va ser la primera que incorporava dins de l’empresa, una guarderia, una escola primària, un hospital, cafeteria i és recompensava als millors treballadors amb préstecs per a l’habitatge sense interessos. Va ser un model molt aclamat pel socialisme durant la segona guerra mundial.


Els Pierrot (no confondre amb els Pierrot Gourmand!) doncs, sorgeixen amb aquesta història. Un bombó praliné (massa de cacau extrusionada amb trossets de cacauet) i banyat d’una xocolata fina. El farcit és suau i es desfà a la boca, una delícia. El paper que l’embolica és “tremendo”, entre kitsch i tradicional, colors vius i tipografia “divertida”, tan divertida que més d'un dissenyador gràfic li sangraran els ulls.


Wedel va formar part de Cadbury (del 1999 al 2010) i per extensió a Kraft Foods. Aquesta última ho va acabar venent el 2011 al grup Lotte. Per tant, una empresa amb un gran producte en mans d’uns Japonesos (i una gran part sud Coreans). Això pot anar “de perles”.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit.