Passa al contingut principal

Rowntrees fruit gums

Tornem a Europa al país que més ha contribuït a l’extensa varietat de dolços, barretes i bombons que trobem avui al supermercat: Anglaterra. A la ciutat de York, Henry Isaac Rowntree i amb l’ajuda de tota la família, van tirar endavant una petita producció de 12 persones el 1982 a una empresa que li feia la mosca a Cadbury, així com el gegant treia un producte nou, la família Rowntree també. I anar fent.


Els Fruit Gums, que no m’han agradat especialment per la seva duresa i per ser massa enganxosos, van sortir al mercat el 1893. Fent números, són molts anys i ben segur que ha variat força tant el sabor com la textura. I més si la companyia passa de mà en mà com ho ha fet Rowntree, primer amb la unió amb l’empresa de toffees Mackintosh’s el 1969 i després, amb Nestlé, que va decidir comprar les dues d'una estacada  el 1988. Hi va haver judicis i picabralles d'oficina, la guerra Nestlé vs Mondelez International és més llarga que un dia sense pa.


Com deia (i ja em perdonareu els salts d’opinió amb els històrics de l’empresa), no són unes gomes especialment agradables de menjar. Per una banda, jo sempre sóc de gomes com les que podem trobar aquí, amb una base de gelatina que si bé són dures, en mastegar, es trenquen amb facilitat i tendeixen a enganxar-se menys. L’únic cas que tolero gomes dures, és amb mides petites com els Shigekix de UHA Mikakuto. Però les pastilles de Fruit Gums em sembla una peça massa gran i un pèl avorrida de menjar.


Des del 1988, Nestlé ha invertit més de 200 milions d'euros a l'empresa de York, convertint la ciutat amb una de les més productores de dolços. L'oficina de recerca global de Nestlé, també és a la ciutat de York.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,