Passa al contingut principal

Jean Galler



Jean Galler és nebot d’un humil pastisser Belga que l’any 1930 va fundar una empresa de confecció de dolços. 16 anys després, empès per la seva vessant més experimental i creativa, va anar a Basilea (Suïssa) a estudiar l’ofici i posteriorment va estar aprenent amb el millor cuiner-de-postres de França: Gaston Lenôtre (fill de la primera dona “xef” de Paris als 90). Acabats tots aquests anys d’aprenentatge i perfecció, 21 anys després engega la seva pròpia companyia. Avui, amb més de 100 empleats, produeix tot tipus de dolços, confits, gelats, bombons i galetes en infinitat de tipus i sabors arreu del món amb més de 2.000 botigues indirectes i unes botigues de marca pròpia exclusives a França, Japó i als Emirats Àrabs.



De les barres de xocolata, 22 sabors i textures són el pilar de l’empresa. Gràficament diferenciades per una gama cromàtica de colors molt ben escollits i de fàcil distinció.


El que he pogut provar són aquests dos: Praliné aux noix (Nou de Grenoble i avellanes torrades amb caramel) i Praliné Lait (Praliné d’ametlles i avellanes)


El primer, d’avellanes i caramel és que m’ha agradat més, tant la xocolata com el generós farcit que té a l’interior.


El segon, com sabeu amb tot el que és llet amb una mica de xocolata, no és tan bo, és pràcticament incomestible. Tan lletós i empallegós que no he arribat a notar res d’avellana. Si sou de xocolata negra, salteu-vos els de llet. L’autèntic Galler és a la xocolata negra.

La reputació de la xocolata Galler ha estat merescudament premiada amb el premi “Fournisseur Breveté de la Cour de Belgique” (Proveïdor oficial de la casa reial Belga) a l’any 1994, premi que avui dia segueix mantinguen alt i ferm.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,