Passa al contingut principal

Yupi: jelly farcit de mango i xocolata

Yupi és una onomatopeia sinònim de diversió i traduïble a l'angles com "Yahoo". També és el nom d'una empresa d’origen Alemany però coneguda per les 5 hectàrees de fàbrica que té a Gunung Putri, Bogor, a una hora de la capital d’Indonèsia, Jakarta. La seva producció supera de molt, a la competència Asiàtica, fet que l'ha mantingut com a empresa número 1 del sud est asiàtic durant els últims 10 anys.



Aquest lideratge es deu a la qualitat excepcional, només comparat amb Fini a Espanya o Haribo a Alemanya. No és una ensabonada que he escrit, només cal que proveu aquestes gomes farcides de mango o xocolata i veureu que estan molt lluny de la majoria de gomes que es veuen a les botigues. El seu lideratge és indiscutible.

El primer de mango, és el que em venia més a gust provar (de fet, tot el que són fruites exòtiques m'agrada), i d'entrada la seva forma i aspecte exterior em recorden els pastissos de Bompass & Parr, la brillantor i la gomositat eren excel·lents.



Però es clar, a l'hora de mossegar-lo l'excel·lència baixa uns quants punts. El farcit és tan "generós" com el que posen als xiclets: una misèria, si bé el farcit és dels potents, dels que tenen el sabor hiperconcentrat, però no m'acaba de fer gaire el pes. Caldria millorar aquest punt. (Però també hi ha altres sabors que no he pogut provar i que acaben completant la "família" Yupi de gomes farcides)


Al de xocolata li passa tres quarts del mateix en el farcit, però la textura és molt diferent, vindria a ser un núvol de sucre amb crema de xocolata a dins, la mescla quan la mastegues és boníssima. De les dues versions, jo triaria aquesta versió farcida de xocolata.


Com a nota curiosa: sabeu que, segons la Mabel de Comic Friggin Sans, Yupi és de les poques marques que fan servir l'odiosa comic sans d'una manera "que queda bé"? Podeu llegir l'article original de l'anglès aquí.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,