Passa al contingut principal

Carambar: Atomic flavour

Carambar són tota una institució a França, no només pel gust, sinó per les bromes de tall anglès que hi han impreses a l’interior: Iròniques i punyents. Agraden tant, que fa uns anys, la mateixa companyia va llançar un parell de notícies falses (tot coordinat pel director de màrqueting Magali Mirault) que van aixecar molta polseguera. El “catxe” de l’empresa va augmentar molt i la gent en va tornar a comprar (i segurament, comprar. No en tinc dades per dir-ho).


I què és el Carambar? Doncs un caramel tou amb un toc de cacau, de 8 centímetres i vuit grams. La seva massa no és gaire enganxosa i això els posa al grup de pastes toves que podeu menjar tranquilament si teniu la dentadura desordenada (hehehe). El gust d’avui però, és un sabor completament artificial: Atomic (un mix de Cola, gerds i cítrics) que pretén ampliar la varietat de sabors de la casa i arribar a un públic més ansiós a provar nous sabors, com per exemple, jo mateix.


Els seus orígens es troben el 1954 a Marcq-en-Barœul (Al nord de França, a Pas de Calais) a la mà de l’empresa Delespaul, una empresa creada el 1848 per Henri Victor Delespaul. Com passa sovint amb aquestes empreses, si no aguanten, acaben en mans de grans grups, en aquest cas, la tradicional cadena Cadbury, després Kraft Food fins al gegant alimentari Mondelēz International. Val a dir que a vegades, trobo un error associar aquest producte amb el gran monstre Mondelēz, no em pregunteu perquè, és una sensació i quan pugui, m’agradaria explicar-me millor. Mentrestant, podeu anar provant els diferents sabors de Carambar, que són bons!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Palitos Oka Loka

Al desembre de l'any passat parlava de la colombiana Super i el seu Magic Mix , un sobre d'aquests que pal per anar llepant i fer servir com a eina per menjar la pols que hi ha al fons. Segur que n'heu vist perquè durant uns quants anys va ser molt popular i segur que ara també n'hi deu haver a les botigues. Que recordi ara mateix, l'última vegada que en vaig comprar tenia un peu com a caramel per enganxar-hi la pols. Molt curiós i higiènic, hehehe. Però si això de convertir-vos en un os formiguer no és el que busqueu, els de Super també tenen uns Palitos que són uns fantàstics i innovadors fideus de colors de poc més d'un centímetre en cinc sabors diferents que són gaire clars, menys el groc que és llimona... la resta crec que són sabors sud americans, tipus guaiaba , mango , etc. De nou, crec que l'envàs, la tipografia grafitera de la marca Oka Loka i la composició dels elements queda totalment relacionat amb el públic juvenil a qui va dirigit. ...

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure ...

Napoleon Energy

Fa pocs anys, van sortir aquestes begudes energètiques, del que en sóc bevedor ocasional. Concretament, m'agrada la Redbull (d'Austria), la més popular i, si no vaig errat, la més ensucrada de totes. N'hi ha d'altres, com la Burn , la Pussy , la Monster (alerta aquesta!), la Pinkfish o la de casa: Despertaferro . I moltes més que ara no em venen al cap, però qu epodeu donar un cop d'ull al Top15 si us fa gràcia, aquí . A partir d'aquí, són moltes les coses que porten "energia" (o taurina) fins arribar al punt que per fer una cosa "jove", cal que porti tot allò que porti el cos al límit del que és saludable i el que no ho és. Ara sembla que toca infectar els caramels amb el nou concepte d'energy, i ja són dues les marques que venen aquí (llegiu Catalunya, però diria que és extensible a tota la península)  els seus productes "amb una energia de collons". Imatge de La Celia Avui però, faig menció de les boles Napoleon ,...