Ves al contingut principal

Crocan: xocolata amb blat de moro de Valor

Avui, sense sortir dels PPCC, parlarem d’un dels productes que més m’han sorprès, sobretot, en l’aspecte de co-branding. Com alguns sabeu, el co-branding consisteix en dues marques potents, a vegades fins i tot de sectors diferents, que decideixen ajuntar-se per potenciar el valor i rendibilitat de la marca. Posem un exemple: Senseo és una cafetera creada per Philips (marca europea líder en cafeteres) i fa servir càpsules de cafè molt Marcilla. Qui hi guanya? Totes dues, fins i tot, clients de Philips que consumien altres cafès, ara ho faran amb la Marcilla per l’equivalència que és dona en la campanya de co-branding.


Dit això. Què poden tenir en comú les xocolates Valor i el blat de moro fregit de Mister Corn (marca de fruits secs de la valenciana Grefusa)? Doncs un producte nou que han batejat com a Crocan (derivat “molón” de cruixent o crocanti…). La xocolata és la de Valor de sempre, d’ells m’agrada força la negra i la d’avellanes, però la de llet sempre l’havia deixat (podent comprar la negra, no en tenia cap necessitat), però aquesta combinació venia exclusivament amb xocolata amb llet. Doncs ep, és bona! Matiso que també hi té molt a veure el blat de moro, que a més a més de ser un fruit sec amb molt de cos, els de valor han sigut generosos i n’han posat forces a cada barreta, de manera, que és impossible quedar-te sense cap blat de moro a cada mossegada.


L’envàs porta incorporat a la part inferior, un obre fàcil que funciona i va de meravella (és trist que hi hagi d’escriure, però creieu-me si us dic que hi ha al mercat molts productes que no s’obren tan fàcilment com diuen). L’olor del blat de moro és, olfactivament parlant, la dominant en tot moment, mentre la xocolata, es nota en el paladar. Crec que és una combinació dolç i salat que veurem cada vegada més. De mica en mica, la barrera de les combinacions que abans en deien “marranades” anirà caient. I encara que ho intentin vendre com un plaer adult, serà sempre un producte pels que s’atreveixen a canviar, puntualment, els costums. Els casi dos euros que val, també poden fer canviar l'opinió a més d'un.


Entrades populars d'aquest blog

Milli muh de Sugar Land

Avui us presento la pitjor goma que he provat. Que déu agafi confessat fabricant d’aquestes gomes, perquè quan l’enganxin, no tindran pietat sobre ell. Aquesta forma graciosa d’una vaca, és una de les tantes que fabrica els supermercats Lidl (Lidl Stiftung & Co) sota la marca Sugar Land.


És una bomba de sucre que podeu trobar amb bosses grans acompanyada d’altres individus de goma com ara els famosos ossets o trolls, entre molts d’altres. Sincerament, aquesta la guerra dels preus baixos del super està perjudicant molt la qualitat dels productes i acabarà molt malament. Sigueu conscients d’això i abstenir-vos de menjar aquesta m*rda.


Coco Pops snack bar

Caixa de l'arròs amb xocolata

No em pregunteu perquè, però he trobat uns Coco Pops amb els textos en anglès i italià a Barcelona. Visca la globalització (bé, potser el fet que els immigrants número 1 de Barcelona són italians hi té alguna cosa a veure). La qüestió és que parlem dels populars Choco Krispies de tota la vida en format barreta per berenar o picar quan tens gana. Ja fa temps que corre pel mercat i els podeu comprar perfectament, però com que encara no tenia bloc no n’havia parlat.



La barreta és el mateix cereal que els que pots comprar en bossa per esmorzar, que a la mínima que s’hi acosta una mica d’humitat o líquid, l’arròs l’absorbeix sense pensar-s’ho. La base és d’una massa blanca que podria ser de tot menys xocolata, segur, però sabeu què, és bo. Deu portar les mil i una coses ensucrades que no recomana ningú menjar però, igual que el menjar ràpid, si no n’abuses, no té per què passar res.



Kellogg's es va fundar l'any 1898 de la ma de W.K. Kellogg i el seu…

Nocilla sticks

I acabem el Maig amb un producte que m’ha portat forces anys enrera quan menjava dia si, dia també, un pot de Dip Dip tornant a casa després de l’escola.

Imatge de Katadores

Nocilla, ara n’està venent com els que veieu a la foto, amb els pals força més petits que la versió de Bollycao de Panrico (la pàgina web conté faltes ortogràfiques, esteu avisats). Tot s’ha tornat més pocket, més per degustar que no pas… per “atipar”. Ho dic perquè no només la versió de Nocilla és més petita, sinó que la seva competidora directa “Nutella & Go!” també l’ha fet d’una mida “de butxaca”, semicircular, que li permet allargar el producte amb una versió amb “suc / beguda”. D’aquesta manera, sembla que Nutella s’ha espavilat una mica més, i ha aprofitat per crear l’autèntic “kit de berenar”.


Aquesta imatge és de collita pròpia, com sempre si no porta peu de foto.
Nutella format petit, Nutella "& Go!" / Imatge: Coś słodkiego
Format del Nutella amb beguda "Nutella snack & Drink"…