Passa al contingut principal

Bombons cubigusto de Venchi

Avui m’he enamorat bojament d’uns bombons. Ja m’havien avisat, però em pensava que se’n fotien i que ho deien per dir… crec que esteu obligats a provar, almenys, un dels productes Venchi. A pams.


La història de Venchi comença a la regió de Piemont (amb Torí de capital) on un ambiciós Silvano Venchi de 16 anys i envoltat de xocolaters comença a demostrar un gran talent en l’elaboració de bombons. El 1878 va obrir la seva pròpia botiga amb un producte estrella, el Nougatine, que es va fer popular molt rapidament ampliant any rera any, la superfície de treball. (No s’explica pràcticament res més d'ell, fins fa ben poc). L'any 2000, Pietro Cussino conegut per les seves xocolates farcides de ron Cunnesi s’uneix amb Venchi, dotant la marca encara amb més mestres pastissers.


Després de més de 130 anys, a Venchi es segueix produint bombons amb la mateixa vocació artesanal que als seus incis. Crec que només per aquesta raó, el sabor dels bombons supera de molt, el que podem trobar aquí.


Els que us ensenyo avui, forma part d’un assortit anomenats Cubigusto triplo, lògicament, per la seva forma quadrada i les tres capes cremoses de cacau, llet i avellana d’origen (avellanes de Piemont). L’assortit es presenta en quatre models diferents, gianduja, moccachino, festuc i l’extra negre. Aquest últim, la gran maravella i el millor dels dos sabors que he pogut provar, l’altre, de gianduja també és espectacular però no tant com el fosc i potent de xocolata negra. El de gianduja però, inclou fruits secs que són la combinació perfecta per la xocolata en temps freds com els que encara ronden per aquí. Un altre detall que us recordo, quan vaig presentar-vos els bombons Pierrot de E.Wedel, us vaig mencionar la pasta Nutella, doncs bé, era (i en alguns llocs encara se la coneix) com a pasta Gianduja.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,