Passa al contingut principal

Riesen



D'ençà que porto escrivint el bloc, em trobo caramels i coses a tot arreu, em fixo amb la marca que ho fabrica, d'on és el producte i després si no em queda massa clar li dono un parell de clics al Sr.Google (o era senyora?) i aclareixo dubtes. Però la ganduleria que m'entra aquests dues amb el canvi de temps (el fred) i les poques hores de llum, m'havia fet saltar aquests passos quan per casa algú va comprar una bossa de Riesen. En vaig començar a menjar un darrera l'altre pensant "quina americanada més bona, collons" i  error! Bombó i xocolata Alemanya!



La peça individual de Riesen és d'una mida força agradable per menjar-se'l directament de cop, res de fer mossegades petites, un rera l'altre, que el que és bo no dura sempre. Pel que fa la textura he de confessar que és dura, tan la xocolata de fora (que sigui dura ja és normal en aquests casos) com el farcit de dins, que manté una espessor força consistent de manera que les primeres mossegades (posem 4 o 5) no pots partir/fragmentar el bombó i tota la xocolata queda empastada a la boca. Com que la xocolata negra és molt bona, aquests moments són la glòria, i això SI QUE ÉS BO per una persona com jo. Si teniu "cuentos" per gastar, que sigui amb això, no us en penedireu per haver-me fet cas.



Riesen és un bombó que porta fabricant-se des del 1930, però que no es va vendre com el coneixem avui, banyat amb xocolata, fins el 1980. Sempre, fabricada pel grup August Storck que també fa els bombons Merci, Werther's Original, Nimm2 i d'altres.
L'empresa Storck (com es coneix i com figura al logo) és Alemanya, té fabriques de producció repartides a diferents punts però la seu central es troba a Berlin.

Podeu ampliar la informació de Riesen, i la seva peculiar nomenclatura de "1 Pfennig" a la web



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,