Passa al contingut principal

Hi Chew Desert: Dorayaki


Després de l’última entrada al blog, sobre les boles de xocolata, avui parlo d’un altre producte de Morinaga però fabricat sota el nom de Hi Chew (us heu fixat amb l’àngel del logo de Morinaga? Brutal oi?).


El producte en qüestió es troba a anys llum de ser considerat un dolç, al menys, a casa nostre. I us ho explico amb tres paraules: la mongeta vermella.

Si, aquestes dues tires que veieu aquí són de mongeta vermella i (alerta) donut. No és cap excentricitat a orient, si recordeu els pastissets d'en Doraemon (els Dorayaki), aquí Tv3 els va traduir com a pastissets de xocolata, perquè segur que si haguessin fet la traducció fidel de pastisset de mongeta, més d'un nano hauria tret el berenar, el dinar i l'esmorzar del mateix dia.


Els Hi Chew (o Hi Chu) també és un caramel històric al Japó (des del 1975), però no és el que us ensenyo, sinó uns altres que van embolicats individualment que ja us presentaré més endavant. D'aquests presentats com dues tires de 15cm i "duo sabor" és tot un reclam fet molt més posterior.

Tothom en parla molt bé, i tenen raó, no té res de caramel "barat" ni de "dolç de 4 duros". La massa gomosa, l'elasticitat, la duresa de la goma en contacte amb la saliva i a l'hora de mastegar està molt ben trobat. Potser ha fallat una mica el sabor de Dorayaki, molt diferent del pastisset "original" que vaig provar a un Saló del Manga a l'Hospitalet ja fa uns quant anys. Quedarà pendent provar altres sabors i veure si podem seguir parlant positivament dels "Hi Chu Desert".

Us deixo amb una imatge de la part del darrera... per si algú vol posar a prova el seu nivell de japonès (podeu fer la imatge molt més gran fent-hi clic a sobre):



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,