Corria l’any 1992, quan el Grupo Lacasa va decidir comprar Productes Mauri S.A., un referent del sector dels caramels d’aquell moment i fabricant de Mentolín des del 1933. La incorporació d’aquesta marca al Grupo Lacasa formava part d’una expansió per anar adquirint productes líders amb l’objectiu de consolidar la seva posició al mercat de xocolates i dolços infantils.
En el seu llançament, només hi havia un sol sabor de Mentolín: menta fresca, i així es va donar a conèixer, convertint-lo en un eslògan molt directe que anava sempre acompanyat d’una fulla de menta.
Amb el pas dels anys, Mentolín s’ha convertit en una marca de referència en el segment de caramels de menta fresca i natural. Uns caramels elaborats únicament amb menta pebrera, la varietat de menta més refrescant i apreciada.
Mentolín ha sabut adaptar-se als temps, adaptant sabors i formats a uns consumidors cada vegada més exigents. Després del primer caramel de menta fresca, es va llançar un altre sabor clàssic en el món dels balsàmics: el d’eucaliptus i les variants sense sucre dels dos models existents. Posteriorment, al juny del 2006, Mauri va ampliar la gama de sabors amb el de llimona i un toc de melissa. I ja al 2008, el sabor àcid de maduixa.
Les tendències van fer el seu efecte uns anys més tard amb la incorporació del xylitol als caramels, i l’aparició d’un sabor naranja & Limón, amb un 15% de xylitol a l’interior com si fos un farcit, que proporciona un efecte natural de frescor. L’última varietat de Mentiolín que ha llançat Lacasa, fa tan sols uns mesos, és el sabor eXtrafuerte per a la gamma dels sense sucre.
L’evolució (com quasi tots els productes) també s’ha donat en la imatge i als formats de presentació. La bossa de 1kg va ser sotmesa a un canvi de look a l’octubre del 2006, quan Mauri va renovar l’embolcall de tots els productes del moment. Una renovació que va acabar al 2011 amb els canvis que va afegir-hi Lacasa: un nou eslògan nou “Inspira-Respira”.
L’última novetat de la marca és el format tub: pràctic, petit i fàcil de portar a qualsevol lloc. Per aquest format, han iniciat els tres sabors més venuts: llimona & melissa, eucaliptus i el nou eXtrafuerte. Aquest llançament posa Mentolín com a producte de referència del Grupo Lacasa, amb un creixement del 20% del 2011 al 2012 i no tan gran els anys posteriors.
Aquesta entrada és una traducció abreujada i adaptada que apareix a la pàgina 23 del newsletter Notícias al detalle número 55.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada