Passa al contingut principal

Jelly de pruna negra

Si teniu amics o amigues que han anat a l’índia, els podeu demanar un favor: que us portin Falero’s. Aquesta goma és tota una experiència de sabor només pel sol fet de tenir unes essències increïblement estranyes. No és que tinguin uns nabius d’un altre planeta, però sí que té un punt diferent que agraeixo molt.


Els Falero són petites gomes d’una textura molt espesa que s’enganxa una mica però que rapidament, amb la saliva, es desfà i baixa avall per la gola. Segons la web de Mapro, porten suc real (no sabem si un genèric que posen a totes les gomes o polpa de cada un de les fruites exòtiques que formen la col·lecció) i els podem trobar de maduixa, taronja, tamarinde (un fruit tropical de l’est d’Àsia molt bo), mango, guaiaba, jamun (o pruna de Java, molt conegut a l'Indochina), Litxi (fruita petita i ovalada de polpa blanca i tirant al raïm blanc o moscatell), Kacchi Kairi (una fusió entre mango i llima, molt dolç) i pinya. Ja veieu quina combinació… sou capaços d’imaginar-vos un bodegó amb aquestes fruites?


Mapro, és una empresa índia que té els seus orígens el 1959 (si bé, oficialment és del 1978, però l’origen de tot plegat remunta al 59) al poble de Panchgani on el farmacèutic Kishore Vora va decidir fer melmelada de maduixa (ja són ganes d’endrapar sucre… eh?). A partir d’aquí, la passió per tot tipus de productes amb fruita va anar a l’alça, tant, que avui dia fabrica 20 mil tones de gomes al dia, ha començat a fer begudes (Batuts Squash i els sucs F2O amb gust de litxi i mango) i d'aquí a 4 anys farà el 60è aniversari. Tota una icona de canvi per un país que se’l coneix molt pels medicaments i el turisme.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,