Passa al contingut principal

Huesitos amb Milka

Chocolates Hueso va ser una empresa fundada per Francisco Hueso Rolland el 1862 a Ateca (Saragossa). L’empresa va ser líder a Espanya durant molts anys, convertint-se en la proveïdora de la casa Reial el 1900.


Després d’uns anys produint barretes de xocolata, va aparèixer la novetat dels Huesitos, el 1975 amb un nen petit de color i un os al cap. Les vendes eren espectaculars i Espanya podia fardar de tenir, a escala local, una barreta de xocolata amarga i deliciosa.

Cartell antic imprés sobre metall.

(Igual que els Conguitos amb el seu “negrito”, la broma de fer servir negres vestits com una tribu de la selva per promocionar productes de xocolata es va acabar aviat).


Huesitos és una barreta… o waffle, amb quatre pisos de pa d’àngel i tres de cacau amb un banyat de xocolata amb llet. D’aquesta manera, entra a la categoria de barretes lleugeres com les Kex, les Loacker o les Rocky Rice. La barreta no és dolenta, serveix com a snack de berenar però si teniu l’opció d’agafar una cosa millor, mireu d’agafar l’altra, perquè no té cap element que destaqui o la faci millor que una altra. És més, crec que fins que no canviïn la xocolata Milka per una altra cosa més decent, millor l’eviteu.


La compra de l’empresa per part de la llavors multinacional Cadbury el 1994, ho va esguerrar tot. La xocolata va passar de l’essència Ibèrica a la “merda lletosa” pròpia dels països del nord. Milka, de fet, ho esguerra tot, s’ha vist i comprovat amb les galetes Petit écolier, a les Oreo (la versió amb Milka, eslcar) i com no, ho han fet als Huesitos.

Interior de la fàbrica de Huesitos a Ateca. / Foto: Nuria Soler

Quan Cadbury es va fusionar a Mondelez International (Kraft Foods), volia tancar la fàbrica de Saragossa per portar-la a Polònia, la pressió dels ciutadans i treballadors ho va evitar… i Mondelez va acabar emportant-se els caramels Respiral i els xiclets Trident a Valladolid (juntament amb els jellies Dulciora) i venent la marca Huesitos i Tokke a Chocolates Valor.

Encara que molts vegin Huesitos i Tokke com a productes germans, al tractar-se de pràcticament el mateix en un envàs diferent, crec que un o altre morirà aviat. Al desembre de l’any passat, Valor va dir que reflotaria les dues marques…, però jo cada dia els veig menys a les benzineres o supermercats. Caldrà veure què passa als pròxims mesos amb el 14% de vendes totals de l’empresa que generen les dues marques.

Pedro Lopez de Chocolates Valor.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,