Passa al contingut principal

Trebor peppermint: softmints

Trobar la història de l’empresa Trebor no és fàcil. Després de fusionar-se amb Bassett i ambdues comprades posteriorment per Cadbury, la majoria d’informació passa per la que menciona la gran multinacional en mans, avui dia, de Mondelēz International. Però internet és gran i amb una mica de paciència es poden trobar coses.

Una altra imatge de l'empresa, aproximadament també de la mateixa època que la següent.

El 1907, al carrer Shaftersbury (New East End) Robertson & Woodcock decideixen apuntar-se a l’aventura de bullir sucre i fer-ne dolços. Com diuen els de Black Jack Sweets, és mentida que la marca Trebor sigui originàriament el nom d’un dels fundadors (Robert Robertson) al revés, la raó, és que la casa (masia?) on treballaven tenia ja el nom de Trebor House. La primera guerra mundial va tocar l’empresa (de fet, totes van patir un fort increment del preu del sucre…) i no va ser fins al 1920, amb l’entrada de nou personal que es va reimpulsar l’empresa i batejar la companyia com a Trebor Confectionary Company.

La fàbrica al 1961 al mateix carrer Shaftersbury on es va fundar. Foto: The Trebor Story

La segona guerra mundial (1939) va portar bombardejos a Londres, això per l’empresa no era gens segur i van preferir obrir una segona fàbrica a Chesterfield. Acabada la IIGM van obrir una tercera fàbrica a Woodford juntament amb un pla d’adquisició d’altres empreses com la seva principal rival: Sharps Toffees.

Els 80 van ser horribles per aquestes petites empreses Angleses, moltes sobrevivien un temps amb fusions però ràpidament quedaven petites amb l’arribada de multinacionals. Una de les grans empreses, Rowntrees (que ja vam presentar aquí al seu dia) va ser comprada per Nestlé al 1988 i Bassett va ser comprada per Cadbury una altra multinacional però aquesta, de nacionalitat Anglesa, un factor que podria haver sigut determinant quan Trebor va haver d’unir-se a un gran grup per sobreviure. Ho va fer el 1989 i va passar a formar part del grup Cadbury Trebor Bassett (juntament amb Fry’s i Maynards).


I sobre els softmints aquests què? Doncs acceptables. Jo com que la menta (i tots els productes balsàmics) els vaig començar a consumir amb caramel individual, se’m fa difícil consumir-la en paquets grans (que després no se on coi posar i moltes vegades no els arribo a acabar) així que com que no en sós un consumidor habitual, només puc valorar-ho puntualment quan els compro per comentar-los aquí.
No està malament eh? Tenen el gust de menta que crec que s’ha d’exigir a un producte d’aquestes característiques, però a banda d’això i de l’estel roig de la marca (he intentat esbrinar-ho) la resta ho podeu trobar a qualsevol altre producte.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,