Passa al contingut principal

ISM 2016: Sweet Planet

Una de les coses que no vaig posar a l'entrada de l'ISM 2016 va ser l'apartat que hi ha reservada a la fira pels estudiants del KISD: Köln InternationalS chool of Design (Escola internacional de disseny de Colònia).

Aquest any en feia onze d'una estreta col·laboració entre estudiants i fira pel desenvolupament de prototips que poden o no tirar endavant. És, en certa manera, el futur de les fires. Aquesta classe de projectes els imparteix el profesor Janz Großhans i aquest any, la secció de "Sweet Planet" anava sobre "La terra".

Entre molts projectes, me'n vaig quedar dos que em van semblar prou interessants, el de la Haiwa Wong amb el seu "Down to earth" i el de Mirco Böckelmann amb "Wonderful world".




El de la Wong és dels que em van entrar pels ulls de seguida, no és gaire habitual en un món de llums i colors, sobretot de colors fluor, hi hagi un projecte tranquil i calmat que es permeti el luxe de depurar els missatges habituals que porten tots els packaging de dolços a una simple fotografia. Però el projecte no s'acaba en la presentació, aquestes pedres formen part d'un souvenir que pot variar de mida, color o textura segons la regió geogràfica a què correspongui. Us imagineu comprar una caixa amb pedres de Catalunya? Fines i arrodonides per les muntanyes de Montserrat, volcàniques per la zona de la Garrotxa o una sorra granulada de les platges del nord. Sona bé. Ningú ho està fent? A mi només em ve el cap les pedres de riu que vaig comentar fa poc... potser el delta de l'Ebre o els pirineus de Lleida podrien començar aquesta dolça revolució.


La proposta de Böckelmann ens presenta una realitat amarga del qual ningú n'és innocent. Un iogurt amb la possibilitat de llençar-hi brossa, plàstics o peixos morts dels set mars. Com podeu veure, els cruixents vénen tenyits de colorants vius que, si mai he posat cereals de xocolata al iogurt, sabreu que el color que porti el producte (en aquest cas, la xocolata) acaba tenyint tot el iogurt d'aquest color. Imagineu quina bona pinta ha de tenir un iogurt del color verd nuclear. Hehehe. L'únic problema que veig, és que pot acabar provocant l'efecte contrari. Que contaminar és divertit, bo i visualment atractiu. I és clar, d'aquests fanàtics ja en tenim molts, no se si cal crear-ne més.

No voldria acabar sense abans felicitar la resta d’estudiants que van participar a la mostra: Alicia Shao, Rebeka Pakozdi, Elena East, Michael Gottersman, Dorit Provizor, Luisa Bolghiran, Julia Sowada, Lisa Daughtrey, Kaien Zhao, Gabriel Fiebelkorn, Anja Jasmin Lindermann, Shiho Murakami, Vanessa Steiner, Yu Min Tsai, Nurul Imanniar Susanto, Moritz Tontshc, Liliana Marisela García Ramírez, Lobke Beckfeld, George Woolley, Taku Inoue, Serena Nüsing i Marlon Geisert.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,