Passa al contingut principal

Paletas de cajeta

Avui anem a Mèxic, ja en tinc prou de fred i a Mèxic hi ha llocs molt freds, cert, però també hi ha Cancun que està ple de guiris i fa més bon temps. També perquè com acostuma a passar sovint, hi ha aprés un nou sabor: la Cajeta (o la Cajeta de Celaya), una combinació de llet de cabra bullida, sucre moreno i algunes vegades, amb canella. La diferència doncs, amb el conegut “dulce de leche” és la procedència de la llet, que en lloc de ser de vaca (el dulce) és de cabra (la cajeta).


El dolç, és originari de Celaya (Guanajuato, Mèxic) i al 2010 va ser anomenat també “postre del bicentenari Mexicà”. Des de l’època del virregnat de Nova Espanya (ufff) que s’elaboren dolços de llet basats en la tradició Ibèrica (la que van portar els colonialistes) però la dificultat d’introduir bestiaris bovins es va optar per substituir a les receptes que portaven llet de vaca, per llet de bestiari cabrum, més arrelat al territori. El resultat és aquest dolç, aquest peculiar dolç, que adquireix el nom de “cajeta” en referència a les caixes de fusta on originalment es guardaven.


Avui dia, la majoria de productes de “cajeta” que es fan industrialment porten llet de vaca perquè és molt més econòmic, però algunes empreses com Hacienda Coronado, creada per José Hernández Guerra el 1927, aguanten i ho segueixen fent amb llet de cabra. La meva opinió és que fan bé, ja que gustativament els dóna una diferència molt valuosa que els permet competir de tu a tu amb tota la resta de dolços de llet del mercat. Per mi, aquesta piruleta m’ha ben enamorat de gust, color i alerta… grandària! S’ha acabat just quan he volgut!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,