Passa al contingut principal

Xiclets Malabar de cola

Una bona manera de trobar marques i productes nous és remenar caixes amagades al fons d’algunes botigues de queviures. Lamentablement aquí moltes d’aquestes estan desapareixent o s’han tornat un tipus de supermercat que-no-hauriem-d’anomenar “Paki”. Aquest últim, per en contra de ser una font de marques que volen créixer és totalment el contrari, un lloc on compres les marques grans més cares (estupendu).


Al sud de França, la petita botiga encara té llocs destacats tant a les ciutats com alguns pobles, i els productes que no tenen tanta tirada a les grans superfícies, hi troben el seu lloc. Els xiclets Malabar serien un exemple de producte multinacional adaptat a la venda per impuls: forma part del grup Mondelēz International, però el producte és de la casa Kréma d’origen francès.


El xiclet és una simple massa xicletosa amb un sabor de cola molt general(1) on el 51% del motiu de compra ve donat pel tatuatge que porta “de regal”. Tant els tatuatges com els adhesius que van en aquests productes els considero tot un art suburbà i kitsch molt enriquidor, llarga vida aquests productes! Un gran error que crec que fa Mondelēz és eliminar el protagonista catxes i ros de la marca, creat per Jean-Claude Poirier al 1969, pel gat de Bubbaloo (Hi ha estona per xafreig, la broma corre des del 2011 aquí). Entenc (i així també ho deixa entreveure La Veilleuse Graphique) que és per anar agrupant els xiclets sota un mateix nom i univers visual, però caldrà veure si no els provoca un efecte bumerang i la gent acaba pensant que els Bubbaloo ja no porten el farcit d’abans, la qualitat és pèssima i els deixin de comprar.

Xiclets amb el protagonista creat per Jean-Claude Poirier. Foto: Bonbons Candy

(1) Em refereixo que el sabor de cola d’aquests productes són pràcticament els mateixos, i que és molt probable que comparteixin el mateix fabricant d’essències.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,