Una bona manera de trobar marques i productes nous és remenar caixes amagades al fons d’algunes botigues de queviures. Lamentablement aquí moltes d’aquestes estan desapareixent o s’han tornat un tipus de supermercat que-no-hauriem-d’anomenar “Paki”. Aquest últim, per en contra de ser una font de marques que volen créixer és totalment el contrari, un lloc on compres les marques grans més cares (estupendu).
Al sud de França, la petita botiga encara té llocs destacats tant a les ciutats com alguns pobles, i els productes que no tenen tanta tirada a les grans superfícies, hi troben el seu lloc. Els xiclets Malabar serien un exemple de producte multinacional adaptat a la venda per impuls: forma part del grup Mondelēz International, però el producte és de la casa Kréma d’origen francès.
El xiclet és una simple massa xicletosa amb un sabor de cola molt general(1) on el 51% del motiu de compra ve donat pel tatuatge que porta “de regal”. Tant els tatuatges com els adhesius que van en aquests productes els considero tot un art suburbà i kitsch molt enriquidor, llarga vida aquests productes! Un gran error que crec que fa Mondelēz és eliminar el protagonista catxes i ros de la marca, creat per Jean-Claude Poirier al 1969, pel gat de Bubbaloo (Hi ha estona per xafreig, la broma corre des del 2011 aquí). Entenc (i així també ho deixa entreveure La Veilleuse Graphique) que és per anar agrupant els xiclets sota un mateix nom i univers visual, però caldrà veure si no els provoca un efecte bumerang i la gent acaba pensant que els Bubbaloo ja no porten el farcit d’abans, la qualitat és pèssima i els deixin de comprar.
(1) Em refereixo que el sabor de cola d’aquests productes són pràcticament els mateixos, i que és molt probable que comparteixin el mateix fabricant d’essències.
Al sud de França, la petita botiga encara té llocs destacats tant a les ciutats com alguns pobles, i els productes que no tenen tanta tirada a les grans superfícies, hi troben el seu lloc. Els xiclets Malabar serien un exemple de producte multinacional adaptat a la venda per impuls: forma part del grup Mondelēz International, però el producte és de la casa Kréma d’origen francès.
El xiclet és una simple massa xicletosa amb un sabor de cola molt general(1) on el 51% del motiu de compra ve donat pel tatuatge que porta “de regal”. Tant els tatuatges com els adhesius que van en aquests productes els considero tot un art suburbà i kitsch molt enriquidor, llarga vida aquests productes! Un gran error que crec que fa Mondelēz és eliminar el protagonista catxes i ros de la marca, creat per Jean-Claude Poirier al 1969, pel gat de Bubbaloo (Hi ha estona per xafreig, la broma corre des del 2011 aquí). Entenc (i així també ho deixa entreveure La Veilleuse Graphique) que és per anar agrupant els xiclets sota un mateix nom i univers visual, però caldrà veure si no els provoca un efecte bumerang i la gent acaba pensant que els Bubbaloo ja no porten el farcit d’abans, la qualitat és pèssima i els deixin de comprar.
Xiclets amb el protagonista creat per Jean-Claude Poirier. Foto: Bonbons Candy
(1) Em refereixo que el sabor de cola d’aquests productes són pràcticament els mateixos, i que és molt probable que comparteixin el mateix fabricant d’essències.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada