Passa al contingut principal

Hitohi by Kotaro Watanabe

Avui tornem a un tema força recurrent últimament en aquest bloc, i és que cada dia hi estem més capficats (com aquí o aquí) i creiem que és bo que la gent també ho sàpiga: Els Wagashi.


Aquests dolços sempre han sigut tant una forma d'art com una delícia culinària - que canvien i es vénen en diferents colors i formes al llarg de l'any, depenent de la temporada, els wagashi són d’un color o d’una textura determinada que ens recorda l’època. Per exemple, quan arriba la tardor, els wagashi venen amb un toc vermellós de les fulles d’auró o cirerer.


Però en lloc de seguir la pauta tradicional, el dissenyador Kotaro Watanabe va triar tenir el seu hitohi (un dia, en japonès). És a dir, va canviar el canvi dels wagashi d’un a any i n’ha creat d’altres que segueixen els canvis de l’hora del dia. El resultat, creat amb col·laboració amb Toraya Confectionery Co., Ltd., un famós fabricant de wagashi (Yoko Kawashima), és un conjunt de 5 confits que representen els cinc patrons o tons de llum d’un dia.


Però els dolços no només són macos (recordeu que ja vam parlar aquí sobre la importància del COM per davant del QUÈ en la seva fabricació) - aquests wagasi vénen també amb beneficis nutricionals.
Watanabe, també és part d'un estudi de disseny anomenat The Future Laboratory, i per fer el seu projecte d'inspiració per a l'aliment del futur, cadascun dels 5 dolços conté els nutrients específics necessaris per al moment del dia en què es consumiran.

A primera hora del dia, el Daybreak (Akatsuki), fet amb pasta d'arròs a l'exterior i goma de fava al seu interior ens donaran els sacàrids i minerals necessaris per produir neurotransmissors per a un dia.


Ja al migdia (a l’hora del vermut coi) el Respir (Ikitsugi) fet de sucre granulat i xarop de midó glutinós, ens estimularà l'estómac abans de l'hora de dinar i generarà energia per continuar amb la feina o els estudis.


El Meridian (Hiru-tsukata) d’escuma blanca ensucrada i gel cristal·lí clar. Raó?” La somnolència pot ser sacsejada mitjançant el consum d'un aperitiu després de dinar, amb una quantitat de sucre adequada"


El nostre preferit, i de llarg, és l’Afterlight (Yu-tsukata). Uns dolços d’escuma de gingebre amb sabor. Entre un núvol, una crispeta i arròs inflat (però molt diferents d’ells) "Expressa un mar de núvols il·luminades pel sol ponent"


I acaba el cicle diari amb l’Abalisament en Slumber (Izana-i), conté anís per relaxar la ment després del sopar. Captura "la feble llum amb prou feines es veu des de la volta de la lluna nova". (Tot sempre acompanyat d’una bona dosis literària… ai, que lluny ens queden aquestes experiències gastronòmiques aquí…)

Fotografíes de Takashi Mochizuki i Yosuke Suzuki

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,