Passa al contingut principal

Clix One de maduixa i menta blava

El mercat català, igual que l’espanyol, està “governat” per Mondelēz International amb un 34% del públic amb Trident i Bubbaloo com a marques de capçalera. Els segueixen, de molt a prop, la competidora directa Wrigley (subsidiària de Mars Incorporated) amb un 30% amb marques potents com Orbit, 5 i Boomer.

Amb aquest panorama, el 46% restant queda dividit per altres empreses de xiclets… o no tant dividit com us penseu. Una gran part d’aquest tercer tall se l’emporta Chupa Chups, propietat dels italians Perfetti Van Melle, que tenen com a marca principal de xiclets Happydent, Mentos gum, el chupa chup amb xiclet i Smint Gum. Cal entendre que els percentatges que dic, fan referencia a la gama de xiclets, no que Mentos, Smint o Chupa Chup no siguin igual de reeixits que Trident en el mercat, però ho són (en força inferioritat) en la seva gama de xiclets, doncs és evident que la gent els prefereix els Smint en format pastilla o els Mentos en granel.


Tot plegat ho comento perquè, ara si, la següent empresa que trobem en nombre de vendes és el Clix One, la marca de xiclets de Fleer o Fleer Española (subsidiària de Upper Deck, una companyia de cromos), qui també té les altres marques de xiclets com Clix 3D, Dubble Bubble (internacionals), Dubu i Dublix Tsunami (que ja vam comentar aquí fa temps).


El Clix One es ven en deu sabors diferents, deu! Una animalada. Jo n’he trobat dos sabors, força clàssics i que no m’ha impressionat gaire: el de menta blava i el de maduixa. El de maduixa és el més soso de tots, no val ni un duro, el xiclet és força més petit que per exemple, els Happydent No limit que vam comentar, però la durabilitat del sabor és bastant acceptable. Tenint en compte que avui la majoria solen durar uns horribles segons, trobo que Clix One té aquest avantatge sobre la resta.


A la menta blava li he trobat a faltar el Xylitol que tenen els altres xiclets, com que la resta de marques ja en posen “per defecte”, he pensat què coi, Fleer no podia ser menys, però què va, els Clix One de menta blava son suaus. Ideal si ets dels que vols xiclets de sabor però sense la força refrescant que tenen la majoria. Els Clix One és un xiclet sense sucre, de fet, la majoria de marques que he mencionat al post d’avui són de xiclets sense sucre, una bona declaració d’intencions de cara al consumidor.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,