El mercat català, igual que l’espanyol, està “governat” per Mondelēz International amb un 34% del públic amb Trident i Bubbaloo com a marques de capçalera. Els segueixen, de molt a prop, la competidora directa Wrigley (subsidiària de Mars Incorporated) amb un 30% amb marques potents com Orbit, 5 i Boomer.
Amb aquest panorama, el 46% restant queda dividit per altres empreses de xiclets… o no tant dividit com us penseu. Una gran part d’aquest tercer tall se l’emporta Chupa Chups, propietat dels italians Perfetti Van Melle, que tenen com a marca principal de xiclets Happydent, Mentos gum, el chupa chup amb xiclet i Smint Gum. Cal entendre que els percentatges que dic, fan referencia a la gama de xiclets, no que Mentos, Smint o Chupa Chup no siguin igual de reeixits que Trident en el mercat, però ho són (en força inferioritat) en la seva gama de xiclets, doncs és evident que la gent els prefereix els Smint en format pastilla o els Mentos en granel.
Tot plegat ho comento perquè, ara si, la següent empresa que trobem en nombre de vendes és el Clix One, la marca de xiclets de Fleer o Fleer Española (subsidiària de Upper Deck, una companyia de cromos), qui també té les altres marques de xiclets com Clix 3D, Dubble Bubble (internacionals), Dubu i Dublix Tsunami (que ja vam comentar aquí fa temps).
El Clix One es ven en deu sabors diferents, deu! Una animalada. Jo n’he trobat dos sabors, força clàssics i que no m’ha impressionat gaire: el de menta blava i el de maduixa. El de maduixa és el més soso de tots, no val ni un duro, el xiclet és força més petit que per exemple, els Happydent No limit que vam comentar, però la durabilitat del sabor és bastant acceptable. Tenint en compte que avui la majoria solen durar uns horribles segons, trobo que Clix One té aquest avantatge sobre la resta.
A la menta blava li he trobat a faltar el Xylitol que tenen els altres xiclets, com que la resta de marques ja en posen “per defecte”, he pensat què coi, Fleer no podia ser menys, però què va, els Clix One de menta blava son suaus. Ideal si ets dels que vols xiclets de sabor però sense la força refrescant que tenen la majoria. Els Clix One és un xiclet sense sucre, de fet, la majoria de marques que he mencionat al post d’avui són de xiclets sense sucre, una bona declaració d’intencions de cara al consumidor.
Amb aquest panorama, el 46% restant queda dividit per altres empreses de xiclets… o no tant dividit com us penseu. Una gran part d’aquest tercer tall se l’emporta Chupa Chups, propietat dels italians Perfetti Van Melle, que tenen com a marca principal de xiclets Happydent, Mentos gum, el chupa chup amb xiclet i Smint Gum. Cal entendre que els percentatges que dic, fan referencia a la gama de xiclets, no que Mentos, Smint o Chupa Chup no siguin igual de reeixits que Trident en el mercat, però ho són (en força inferioritat) en la seva gama de xiclets, doncs és evident que la gent els prefereix els Smint en format pastilla o els Mentos en granel.
Tot plegat ho comento perquè, ara si, la següent empresa que trobem en nombre de vendes és el Clix One, la marca de xiclets de Fleer o Fleer Española (subsidiària de Upper Deck, una companyia de cromos), qui també té les altres marques de xiclets com Clix 3D, Dubble Bubble (internacionals), Dubu i Dublix Tsunami (que ja vam comentar aquí fa temps).
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada