Passa al contingut principal

Petit écolier de LU


Ja estava tardant massa a parlar de les Petit écolier, ha sortit diverses vegades el seu nom en diferents entrades però ja tocava parlar-ne en serio. Firmin Bouisset va crear el «petit écolier» per il·lustrar els cartells de la marca LU. El nen ha sobreviscut qualsevol tipus de restyling des de l’any 1897. L’èxit del personatge va portar l’empresa a crear el 1983 una galeta amb una mica de mantega i xocolata al damunt amb el nom de petit écolier i en relleu, el nen vestit d’estudiant de l’època amb un cistell i menjant una galeta.


Avui dia, no se si segueix sent una galeta per mainada, però a mi m’agrada un parell de petit écolier’s amb el cafè amb llet. La seva galeta no es desfà rapidament en contacte amb un líquid calent i la xocolata que l'acompanya deixa un regust de cacau al paladar molt apreciat per part meva. I d’ençà que Mondelēz International va cagar-la molt modificant les Principe, s’està convertint amb l’única manera d’alimentar-me de galetes decents.


Recordo molt bé el dia que també van intentar carregar-se les petit écolier amb Milka, ja he comentat unes quantes vegades que aquesta xocolata és un bluf molt gran i que Mondelez hauria de deixar d’imposar-la a tots els productes que va incorporant sota el seu paraigua. Per els canvis d'imatge, ja vaig parlar-ne quan comentava les Pim's delight, la veritat és que el disseny de la caixa és molt llaminera i agradable. Internet em brinda un parell d’imatges de com eren aquells dies, sobretot durant el cobranding:

Antiga safata de plàstic que anava dins la caixa. Ara van amb dos sobres com els de la foto més amunt.

Imatge d'Encerta


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Caramels farcits de mel Woogie

Tornem a parlar de caramels de mel. Un clàssic al bloc, com sabeu, després de parlar dels farcits de Gerio (el gran i el petit ), els que importa Arcor sota el nom de Misky , els francesos de Culture Miel ara tocaria una versió de l'est. El caramel farcit italià ve embolicat en doble llaç, i d'un color molt clar. Vistós i elegant amb la informació mínima que s'exigeix a un producte d'aquestes característiques: Honey filled . Un filled que, de tots els que hi ha a la bossa de 225 grams, pocs compleixen el que considero un bon farcit. D'haver-n'hi, n'hi ha, tot s'ha de dir, però no suficient per repetir o recomanar-vos-el. Crec que he comentat alternatives al bloc que poden estar més a l'altura d'un caramel de mel. Llàstima, perquè us ho dic amb sinceritat, la presentació d'aquests caramels és per treure's el barret. Woogie , és una marca de la distribuïdora austríaca Gunz . Només cal veure la seva web per veure

Energy Pop de Cerdán

Ja fa molt de temps d'això, alguns potser no coneixíeu el blog encara, però Cerdán és una empresa de caramel amb pal, tipus chupa chups amb molta trajectória. Ho vaig comentar amb un xupa molt famós, el Conde Dracula , que porta xiclet a l'interior i avui, tocarà una novetat peculiar. No és peculiar el concepte energy , ni les versions de la cafeïna amb taurina que han tret empreses de dolços després del boom Red Bull, però si que ho és, dins del sector, tenir un xupa focalitzat només a aquest valor afegit. Amb un parell de cerques a internet, l'he pogut veure al costat de l' Hèctor Barberà , pilot de Moto GP . El sabor és acceptable, m'agrada el toc d'acidesa que  porta i el ginseng que hi han afegit. Comparant la Red Bull amb el xupa, amb el mateix gramatge, ens dona un producte ideal per aguantar un dijous universitari, una festa... o un matí tortuós de feina.

ISM 2014

Hola! Sant tornem-hi, un altra actualització del bloc amb moltes imatges, de ja fa quasi un mes... la fira ISM de Köln (Colònia, Alamània). Aquest any, siguen més previsor que l' any passat , vaig visitar la fira amb dos dies, molt més tranquil i amb possibilitat de parlar amb algunes persones sobre els productes que fan i futures novetats que estan en caure. Tot això ho aniré posant més endavant, ara però, anem a veure imatges de la fira, i anècdotes, moltes anècdotes. Entrada a la fira amb un sol poc normal per l'època, recordem, va ser finals de gener a la Koelnmesse . Comencem amb Austria, que ha mantingut la mateixa gràfica que l'any passat. Quan una cosa funciona, més val no tocar gaire res, com per exemple, han introduit el cercle vermell a sobre els stands on l'any anterior hi havia una mena de cortina de fils blanc. Ho podeu veure i comparar aquí . Gran Bretanya segueix amb la seva mania de posar la union flag a tot arreu . Per altra banda,